Onze Organisatie

Wie zijn we?

Leergeld is een vrijwilligersorganisatie, die haar hulpverlening lokaal heeft georganiseerd via autonome stichtingen.

 

Inmiddels zijn voor de hulpverlening in Nederland 113 lokale Leergeldstichtingen actief. Zij werken met een grote betrokkenheid via hun local-for-local aanpak. De stichtingen werken met vrijwilligers, volgens dezelfde Leergeldformule en zijn allen gelijk georganiseerd. Ieder afzonderlijk bestuur leidt de eigen Leergeldstichting en zorgt voor fondsenwerving en PR. 

 

De algemeen coördinator heeft de dagelijkse leiding.

 

De lokale Leergeldstichtingen zijn verenigd in de Vereniging van Stichtingen Leergeld in Nederland (Leergeld Nederland). Leergeld Nederland is in Den Bosch gevestigd en voert vanuit het landelijk bureau twee taken uit: het vertegenwoordigen van Leergeld op nationaal niveau en het ondersteunen van de lokale stichtingen in het land.

Uitvoering & Ondersteuning

De taken van de uitvoeringsorganisatie zijn: het ontvangen van de aanvragen voor ondersteuning aan de kinderen, beoordelen en afwikkelen van deze aanvragen.
Het werk is verdeeld over een aantal functies: de algemeen coördinator, de intermediair, de teamleider/klantcontactmedewerker en de regiocoördinator.

      De directeur is verantwoordelijk voor de externe contacten zoals gemeenten, samenwerkingsinstanties en externe organisaties over beleidstechnische zaken. Daarnaast is de directeur tevens eindverantwoordelijke binnen de stichting. De algemeen coördinator is verantwoordelijk voor de interne bedrijfsvoering en aanvragen.

  • Paul Oomen, directeur
  • Wim Kerstens, algemeen coördinator

De teamleiders ondersteunen de algemeen coördinator en zijn elk verantwoordelijk voor de afhandeling van de aanvragen in de verschillende regio’s.

  • Claudia van Wanrooij, teamleider regio Oosterhout
  • Belinda Pelders, teamleider regio Altena en Dongen
  • Wim Kerstens, teamleider regio Gilze-Rijen, Drimmelen, Geertruidenberg en Baarle-Nassau

De regio coördinatoren onderhouden contacten met scholen, leveranciers en andere partijen. 

Gemeente AltenaBeitske Kralendonk & Anja Schippers

Gemeente Drimmelen & Geertruidenberg – Frans Jansen

Gemeente Dongen – Piet van der Pluijm

Gemeente Gilze en RijenCor Zijlmans

Gemeente Oosterhout – Christel van Bommel

Het bestuur is verantwoordelijk voor het beleid en de implementatie ervan. 
De samenstelling van het huidige bestuur is:

  •  Frans de Hoogh, voorzitter
  •  Cyr Smits, secretaris
  •  Wilbert Koreman, penningmeester
  •  Henk Janus, lid

Sonja van Ginneken

06-299 595 41

sonja@kies-je-pad-coaching.nl

Winkelmandje

Zoekformulier